Skip to content

Scrisoare deschisă către scriitorul Tudose Tatu

8 Octombrie 2011

    Domnule TudoseTatu sunteţi o adevărată comoară pentru orice cititor, motiv pentru care nu aveţi dreptul să vă ţineţi ascuns. Dacă legislaţia ar permite, v-aş da în judecată pentru faptul că nu am găsit mai nimic despre dumneavoastră on-line. Este de-a dreptul inadmisibil ca un istoric şi scriitor de talia dumneavoastră să nu aibă un site sau blog personal. Am înţeles dintr-un mesaj de la dumneavoastră că „timpul este scurt” şi nu aveţi de gând să-l pierdeţi conversând.

     Recunosc că administrarea unui blog (la modul serios) este o mare cheltuială de timp şi energie. Personal, am ajuns cu www.mistereledunarii.wordpress.comsă scriu în câteva luni mai multe rânduri decât am făcut-o la primul volum din seria de romane Misterele Dunării, Pierdut în Tulcea (care are 450 de mii de semne, cu spaţii). Dar cine doreşte să răzbată publicistic în ziua de azi, trebuie să-şi asigure şi o existenţă virtuală on-line. Altfel, munca oricărui scriitor poate să se transforme într-o mare zădărnicie. Formele de promovare clasice cu lansări, simpozioane, note în ziare şi reviste sunt insuficiente şi cu ecouri minore, dacă nu sunt însoţite de o ofertă „on-line” pe măsură. Şi vă spun toate acestea din experienţa căutării cărţii dumneavoastră Sulina – Asalturi însângerate, pentru care mi-a trebuit aproape jumătate de an ca să o găsesc, în condiţiile în care oraşele noastre de baştină sunt la nici 100 km unul de celălalt şi ne mai uneşte şi Dunărea !

     Nu mai spun, că acum două săptămâni am ajuns, în sfârşit, la Galaţi, pentru rezolvarea unor probleme şcolare la Universitatea Dunărea de Jos, un minunat motiv pentru a vă cumpăra şi celelalte cărţi ale dumneavoastră. Necunoscând Galaţiul, m-am „învârtit” prin centru şi în cele două librării găsite cu greu, nu am găsit nimic. Am fost trimis, de o librăriţă drăguţă  undeva pe „faleză” (asta după ce va căutat într-un calculator uriaş, unde ştiam că nu sunteţi), în spatele unei biserici, unde se află strămutată o librărie care vinde şi autori gălăţeni. N-am reuşit să o descopăr şi m-am întors la Tulcea, mai sărac decât am plecat !

     Ştiu că nu aveţi timp pentru discuţii balcanice cu cititorii dumneavoastră, viaţa fiind scurtă şi documentele istorice despre Dunăre şi Galaţi atât de multe. Dar vă conjur să vă faceţi un blog mititel, pe care să postaţi măcar coperţile cărţilor publicate, sinopsisul lor şi o formă de comercializare cât de cât eficientă (de exemplu, prin poştă). Dacă aţi reuşi să mai scrieţi câteva postări cu actualitatea cercetărilor dumneavoastră, extrase şi fotografii… oho, ar fi deja un adevărat regal! 

Cărţi publicate de cercetătorul-analist istoric Tudose Tatu :

„Cărţi vechi, corăbii, reisi, neguţători şi diplomaţi de la Dunărea de Jos 1745 – 1856″

„Împrăştiatele poveşti ale Portului de aur”

„Comisia Europeană a Dunării, activitatea sa de la 1856 la 1931″

„Istoria trudită a fabricilor uitate”

„Sulina-asalturi însângerate” 

    Nicolae C. Ariton

9 comentarii leave one →
  1. 14 Noiembrie 2011 12:47

    Stimata doamnă Baziotis,
    Ma bucur ca blogul meu a reusit sa medieze intilnirea (telefonica) cu domnul Tatu Tudose, autorul a câtorva opere de geniu privind Dunarea. Sper sa il contactati telefonic pentru a intra in posesia macar a ultimei carti (care este superbă), in timp ce eu fac presiuni, in continuare, asupra dinsului, pentru realizarea unui blog de profil 🙂
    Numai de bine,
    n.a.

  2. 14 Noiembrie 2011 12:40

    Draga prietene,
    Mi-am notat si eu numarul de telefon dat doamnei baziotis şi discutam detaliile… Ramine, in principiu, cum ne-am inteles, dupa 15 noiembrie.
    Numai de bine,
    n.a.

  3. teddy permalink
    13 Noiembrie 2011 16:13

    stimata doamna baziotis
    Va multumesc pentru interesul acordat preocuparilor mele. Din pacate doar ultima mea lucrare „Sulina, asalturi insingerate” va poate sta la dispozitie momentan. Celelalte volume sunt epuizate.
    Pentru orice detalii va rog a ma contacta la urmatorul numar de telefon:
    0336-11 22 84 intre orele 7-11 si 18-21

  4. teddy permalink
    6 Noiembrie 2011 10:44

    Draga prietene,
    Am discutat cu urmatoarele persoane: Victor Cilinca, Maximilian Popescu Vella si Dumitru Sandel toti oameni cu preocupari danubiene. Las la latitudinea ta aranjamentul din Tulcea pentru oricare zi de dupa 15 noiembrie. Vom veni cel putin eu si Max cu un numar suficient de volume pentru a-i ostoi pe cei insetati de informatii dunarene.
    Cartea mea „Sulina, cheia malita a Dunarii imparatesti” este corectata si a fost inaintata tipografiei impreuna cu un avans consistent.
    Nu cred totusi ca va fi gata inainte de 15 noiembrie, urmare faptului ca timpul este foarte scurt iar mierduri pe data de 9 voi fi la Ismail la festivalul de poezie Pavel Botu.
    Multa sanatate
    Teddy Tatu

  5. Maria Baziotis permalink
    6 Noiembrie 2011 9:43

    Stimate autor al cartilor de aur despre orasul meu natal Sulina din care am plecat de peste 30 de ani.
    Daca fizic nu mai locuiesc acolo, o parte considerabila a sufletului meu mi-a ramas pe acele meleaguri.
    Mi-as dori tare mult sa pot intra in posesia cartilor dv.care au ca subiect acest minunat oras care geme de istorie, necunoscuta (din pacate) chiar si de localnici.
    Imi doresc aceste carti din tot sufletul pentru ca, ele reprezinta o mostenire valoroasa pe care doresc sa o las copiilor mei, care sunt legati de acele locur.In fiecare an, destinatia petrecerii vacantelor lor era Sulina la bunici, pana la trecerea acestora in nefiinta.Acum, au si ei copii si nu au incetat sa viziteze impreuna orasul de suflet.
    As fi recunoscatoare sa-mi sugerati macar o posibilitate de procurare a acestor carti, eu locuind actualmente in Ardeal.
    Cu multa consideratie ,
    Maria Baziotis

  6. 24 Octombrie 2011 12:06

    Draga prietene de Dunare, mai din amonte,
    În primul rând, mulțumesc pentru răspuns. De asemenea, sper ca Victor Cilinca este bine şi îi doresc sănătate multă. Toate aceste denumiri de cărţi despre Dunăre, mă fac pur şi simplu să salivez. Sper să fie tipărite cât mai repede şi într-un tiraj cât mai mare. Mai ales că Sulina-Cheia Dunării nu am putut să o accesez din pagina ziarului, care între timp s-ar părea că şi-a schimbat site-ul…
    În altă ordine de idei, venirea la Tulcea ar fi lucru minunat, motiv pentru care vă aştept cu multă bucurie. Oarecari probleme mă reţin cam pina pe 15 noiembrie şi as dori să vă propun intervalul 15-30 noiembrie, chiar si decembrie (dar ma gindesc deja la iarnă :-(). Daca timpul propus de mine se potriveste cu cel al dvs, ar mai fi ideea ca vizita sa fie in timpul saptaminii, pentru ca majoritatea elevilor mei sunt din judet si pleaca acasa vinerea dupa amiaza. Oricum, acestea sunt doar primele vorbe, asa ca discutam in continuare diferite variante.
    Sanatate si apa multa pe Dunare!

  7. teddy permalink
    23 Octombrie 2011 9:03

    Draga prietene de Dunare
    Imi cer scuze pentru raspunsul relativ tardiv, fiind prins intr-o sumedenie de proiecte dintre cele mai diverse avand ca subiect evident lumea Dunarii de Jos.In plus s-a mai ivit o problema legata de sanatatea prietenului meu Victor Cilinca, rezolvata pe moment.
    El are acum un blog, putind fi contactat la parola Teatru/Proza.
    Despre „Sulina, Cheia Dunarii” te anunt ca a ajuns volum deja. Urmeaza sa apara curind dupa ce voi rezolva problema resurselor de ordin financiar.
    Lucrez in paralel la cateva volume.
    Urmatorul ce va fi tiparit este”Kalas Iskelessi-Arsenalul mandrelor corabii imparatesti” avand ca subiect constructiile navale in anii 1785-1788.
    Cat priveste ultima intrebare rezolvarea ei este cat se poate de simpla.
    Un grup de scriitori galateni cu preocupari legate exclusiv de lumea Dunarii poate veni la Tulcea, desigur la o data convenabila, stabilita de comun acord pentru o intilnire in spiritul vechilor traditii interbelice si de dupa,cu elevii din cadrul scolii unde activezi.
    Problemele de deplasare cad in sarcina noastra.
    Iti multumesc in avans.
    Sanatate si 3 picioare apa sub chila
    Tudose Tatu

  8. 13 Octombrie 2011 7:35

    Domnule Tatu, mii de multumiri pentru răspuns şi comentariu. Într-adevăr, tirajele mici, sponsorii şi distribuţia m-au făcut să scriu această postare. Sper să reuşiţi să vă realizaţi blogul personal într-un timp cât mai scurt, pentru a ne bucura şi noi, cei din afara „razei de distribuţie” a cărţilor dumneavoastră. Mai ales, că domnul Victor Cilincă este, dacă nu mă înşel, un fost (actual?) autor de SF, aşa cum am fost şi eu o perioadă de timp. Am accesat adresa ziarului dată, dar, după ce acum câteva zile, am reuşit să citesc ultimile trei articole din „Sulina – Cheia Dunarii”, celelalte neexistând, astăzi, observ că site-ul nu mai este deloc accesibil (probabil din cauza unor actualizari temporare !). Oricum, abia aştept să se rezolve problema tehnică pentru a le putea citi. Mai ramâne pe tapet întrebarea: „şi eu cum pot să fac rost de câteva dintre cărţile dvs.?”
    Numai de bine,
    Nicolae C. Ariton

  9. teddy permalink
    9 Octombrie 2011 9:57

    Domnule Nicolae C.Ariton va multumesc foarte mult pentru interesul pe care-l manifestati fata de activitatea mea si cuvintele frumoase.Din nefericire tirajele din ziua de astazi sunt asa cum sunt pentru niste autori obligati sa caute sponsorizari.Nu mai vorbesc de munca de cercetare a spatiului Dunarii de Jos. Situatia este similara cu perioada de aur interbelica. Asa incit sa nu va mirati ca un tiraj de 300-500 chiar si 1000 de exemplare trece total neobservat. Din fericire pentru mine sunt uneori citit de cei 6000 de cititori, in medie ai ziarului „Viata libera”. Acolo daca tastati Sulina, Cheia Dunarii ve-ti descoperi un adevar deranjant chiar si pentru politicienii de astazi ca sa nu mai vorbesc de locuitorii Sulinei, la distanta de 180 si ceva de ani. Chiar doua.Va las pe dumneavoastra sa ghiciti despre ce este vorba.
    In privinta blogului ma voi consulta cu cel mai bun prieten al meu, ziaristul Victor Cilinca aflat si el in aceeasi situatie cu mine in ce priveste internetul.
    Pana atunci va multumesc inca o data pentru serviciul acordat.

Lasă un răspuns

