„Cele unsprezece lovituri (de șurubelniță)”…

Distinsul scriitor și critic Florin Iaru a scris un articol brici despre cartea subsemnatului, „Votca, un thriller istoric”, publicată în urmă cu ceva timp. Puteți să-l citiți aici Cele unsprezece lovituri (de șurubelniță) – Agentia de cArte, pentru că este excelent și fără să vă mai obosiți să descurcați cuvintele articolului meu de mai jos, cu toate vi-l recomand cu căldură și pe acesta.

Ca orice scriitor, lovit ușurel de narcisism, eram sigur că volumul în cauză va fi un bestseller internațional, motiv pentru care l-am tradus în engleză și publicat pe Amazon. Succesul a fost nul, atât pentru versiunea românească cât și pentru cea „amazoniană”, pentru ultima am primit și un plic de la Fiscul american în care eram somat să plătesc 2 dolari, impozit pentru comisioanele de vânzări minuscule încasate de la domnul Jeff Bezos. Și acum stau și mă gândesc de ce nu a avut succes cartea votcii, un subiect mai mult decât interesant. O explicație pertinentă mi-a fost dată de Florin Iaru, chiar în introducerea în articolul cu titlul de mai sus, „Cele unsprezece lovituri (de șurubelniță)”, publicat în revista „AGENȚIADECARTE.RO”, o publicație cuprinzătoare de ştiri şi comentarii on-line dedicată industriei editoriale din România, evenimentelor de carte şi scriitorilor români. „Votca, un thriller istoric” nu a fost publicată în cadrul unei edituri, ci a fost o „ediție în regie proprie”, cum se spune pe la noi, sau „self publishing”, cum se spune pe la ei. Adică, autorul își tehnoredactează conținutul, apelează la prieteni pentru corectură (în lipsa editorului de carte), își face și coperta, dacă se pricepe cât de cât și ia legătura cu o tipografie, din categoria celor șmechere, adică digitală (unele chiar au un robot care își calculează doar în câteva click-uri prețul pentru cartea tipărită) și… gata, cartea este gata, și doar după câteva zile de la trimiterea fișierului cărții prin e-mail – și dacă nu intervine ceva neprevăzut – curierul îți aduce la ușă câteva cutii, sau zeci de cutii (în funcție de tiraj) cu preafrumoasa carte. Din acest moment, totul se complică, pentru că autorul nu are o rețea de distribuție și nu este nici măcar librar, așa că își va distribui opera pe la prieteni, va mai vinde pe la vre-un salon de carte câteva exemplare și cam atât, cartea „a decedat”. Cam același lucru s-a întâmplat și cu „Votca, un thriller istoric”, numai că articolul scris de Florin Iaru pare să o transforme într-un mic „Lazăr” revenit printre cei vii. Cele scrise de distinsul scriitor și critic despre carte sunt de bine, cu observațiile de rigoare pentru neajunsuri, cu sfatul adresat editurilor să dea buluc peste subsemnatul ca să editeze profesionist „Votca, un thriller istoric”. Până una, alta, am primit câteva comenzi de carte, prin e-mail, cu trimitere prin poștă/curier și aștept cu emoție apelul editurilor.

 

Publicitate

Un comentariu la „„Cele unsprezece lovituri (de șurubelniță)”…

  1. Eu de mult m-am revoltat si protestat ca vindeti cartile doar la o anumita librarie din Tulcea si eventual cu bucata prin posta.
    Nu asteptati editurile caci nu vor veni, luati un manager (impresar?) ca ajutor. Caci e mare pacat de scrierile dumneavoastra!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s